reklama

Voľné Content Management Systémy

Alebo ako ľahko a rýchlo publikovať na webe. Pred nedávnom som vytváral stránku, a keďže som potreboval nejaký kompletný publikačný systém, tak som sa porozhliadol na webe a našiel som nejaké. Najlepšie sú dva a tak sa na ne pozriem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Prvým z nich je PHP NUKE. ( PHPNUKE ), kde je vždy k bezplatnému stiahnutiu verzia o jednu verziu nižšia ako je verzia aktuálna.

Výhodou tohto systému je jeho skinovateľnosť. Veľa skinov nájdeme na THEMES a aj cez google. Len treba dať pozor, aby boli na našu verziu.

Hlavným problémom tohto systému je jeho nasadenie. Bez znalosti php a mysql databáz by sme sa asi ďaleko nedostali. Ale výsledok stojí za to.

Systém obsahuje všetko, čo sa od takejto aplikácie požaduje: správu užívateľov, RSS Feed, veľa editovateľných častí stránky.

Kto sa vyzná v PHP, tak by to mal vyskúšať. Ja som sa s tým hral a výsledkom je stránka PHP:SK . Jediným problémom bolo rozbehnutie stránky. Pretože po vytvorení užívateľa, sa tento užívateľ nemohol prihlásiť. Ale jemné úpravy to spravili a som celkom spokojný.

Druhým z nich je NUCLEUS CMS. ( NUCLEUS ). Tento je taktiež zadarmo, ale priamo v aktuálnej verzii. A sú dostupné aj preklady. (preklad do slovenčiny sme teraz dorobili, pretože ten, čo je na stiahnutie je na staršiu verziu).

Systém je veľmi dobre skinovateľný, má veľa pluginov (a hlavne dobrých pluginov) a je jednoducho inštalovateľný. Jediné čo je treba poznať je meno vašej databázy a heslo k nej. O ostatné sa systém postará sám.

Zatiaľ jedinou chybou, ktorú som našiel, že systém je určený viac-menej len pre jedného užívateľa. Ostatný nemôžu články publikovať, ale len spravovať samotný weblog. Ale na to sa chem ešte pozrieť, keďže samozrejmosťou sú kompletné zdrojáky. Systém mal trošku problém s nasadením na wz.cz (zle to vkladalo reklamy), ale s troškou úsilia sa to podarilo upratať do požadovaného vzhľadu.

Dva hotové projekty je možné vidieť na Medialnik a na Jariq .

Ostatné, mnou skúšané CMS systémy boli buď nenainštalovateľné, alebo nepoužiteľné.

Osobne odporúčam NUCLEUSA, lebo je veľmi dobrý a rýchly.

Juraj Janeček

Juraj Janeček

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

programátor, športovec a pozitívne mysliaci človek :) Zoznam autorových rubrík:  TechnológieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu